شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که اساس هویت هر کسب و کاری، لوگوی آن است! درست مثل شناسنامه! حالا این شناسنامه آن قدری باید جذاب و خاص باشد که مخاطب در یک نگاه بشناسدش و فراموشش نکند!

اگر هزینه سپردن وظیفه خطیر طراحی لوگو به طراحان را دارید که بحث شما جداست؛ این صفحه را ببندید و به سراغ پیدا کردن یک طراح خوب بروید! اما اگر به یکی از گروه‌های زیر تعلق دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید که حسابی کار داریم:

  • صاحب استارتاپ یا یک کسب و کار کوچک هستید.
  • دوست دارید با طراحی لوگو به صورت فریلنسری کسب درآمد کنید اما کار با ابزارهای طراحی را بلد نیستید.
  • طراح گرافیک هستید و دوست دارید ایده‌های اولیه خلاقانه‌ای داشته باشید.

در این مقاله قرار است با هم به سراغ بهترین هوش مصنوعی‌های ساخت لوگو در سال 2024 برویم. آماده‌اید با هم دیگر لوگوهای جذاب بسازیم؟

معرفی بهترین هوش مصنوعی‌های ساخت لوگو در سال 2024

طراحی لوگو با هوش مصنوعی چرا و چگونه؟

خب خب بیایید برای شروع یک توضیح کوتاه درباره ساخت لوگو با هوش مصنوعی بخوانیم:

طراحی و ساخت لوگو با هوش مصنوعی یعنی سپردن کار به یک ماشین هوشمند! این سایت‌های باهوش با استفاده از ماشین لرنینگ و بررسی میلیون‌ها لوگو، به خوبی یاد می‌گیرند که از چه الگوها، رنگ‌ها، فونت‌ها و سبک‌هایی استفاده کنند تا یک لوگوی جذاب و متفاوت بسازند.

کار با این سایت‌ها هم خیلی ساده است. فقط باید به آن‌ها بگویید که کسب و کار شما چه کار می‌کند، چه اسمی دارد و از چه پالت رنگی استفاده می‌کند و ادامه ماجرا را به آن‌ها بسپارید. در این مقاله قرار است با چه ابزارهایی آشنا شویم؟

  • LogoAI
  • Brandmark.io
  • Logo.com
  • Logomaster.ai
  • Looka.com
  • Logobean

حالا یک لیست از خوبی‌های این سایت‌ها هم می‌نویسیم تا بیشتر مشتاق شوید:

  • در زمان و پول شما صرفه‌جویی می‌کند.
  • این سایت‌ها برای استفاده آدم‌های عادی طراحی شده است نه طراحان حرفه‌ای! به همین خاطر رابط کاربری خیلی ساده‌ای دارند.
  • با امکاناتی که ارائه می‌دهند، می‌توانید تغییرات دلخواهتان را در نتیجه نهایی اعمال کنید.
  • حتی امکان درآمدزایی از آن‌ها هم وجود دارد. (جلوتر برایتان توضیح می‌دهیم. صبور باشید!)

اما کدام سایت بهتر است و آیا همه این سایت‌ها رایگان هستند؟ در ادامه به همه این سوالات جواب می‌دهیم.

ساخت لوگو با هوش مصنوعی LogoAI

LogoAI.com یکی از بهترین ابزارهای طراحی لوگو است که با استفاده از artificial intelligence، به شما کمک می‌کند تا یک لوگوی سفارشی و حرفه‌ای برای برندتان بسازید. بیایید تا نحوه کار کردن با آن را به شما نشان دهیم:

چطور با LogoAI لوگو بسازیم؟

  1. وارد سایت شوید: روی LogoAI کلیک کنید تا وارد سایت شوید. در قدم بعدی روی گزینه "Let's make a logo" کلیک کنید تا فرایند ساخت لوگو را شروع کنیم.
  2. اطلاعات برند را وارد کنید: در این مرحله، نام برند، اسلوگان یا شعار (اگر دارید که بهتر است داشته باشید!) و حوزه کسب‌و‌کار خودتان را بنویسید. برای مثال، اگر در صنعت فناوری فعالیت می‌کنید، کافی است Technology را انتخاب کنید.
  3. پالت رنگی را انتخاب کنید: در این‌جا می‌توانید رنگ‌هایی که با برندتان هماهنگ است را انتخاب کنید. یادتان باشد که رنگ‌ها نقش مهمی در ایجاد حس و حال لوگوی شما دارند.
  4. فونت و استایل لوگو را انتخاب کنید: سایت به شما استایل‌های مختلفی از جمله استایل‌هایی که توسط برندهای بزرگ استفاده شده‌اند، پیشنهاد می‌دهد تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.
  5. لوگویی که دوست دارید را انتخاب و ویرایش کنید: بعد از این مراحل،LogoAI لیستی از لوگوهای پیشنهادی را به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را لایک، ذخیره و یا ویرایش کنید.

همان طور که دیدید همه چیز خیلی راحت و سرراست بود! راستی LogoAI امکان ساخت لوگوهای متحرک هم به شما می‌دهد.

حالا که از خوبی‌های LogoAI گفتیم، وقتش است که نگاهی هم به محدودیت‌های آن بیندازیم. پالت‌های رنگی این سایت محدود است و فقط می‌توانید با رنگ‌های پیشنهادی خودش کار کنید!

محدودیت آخر هم این که برای دانلود لوگوی جذابی که ساختید باید اشتراک برنامه را بخرید! ولی نگران نباشید، یک راه حل راحت داریم! کافی است از لوگو اسکرین شات بگیرید و بعد با سایت‌هایی مثل WaterMarkRemover.io واترمارکش را حذف کنید.

ما یک ویدئوی کوتاه درست کردیم تا در کم‌تر از 3 دقیقه قلق کار با این هوش مصنوعی ساخت لوگو دستتان بیایید:

طراحی لوگو با هوش مصنوعی Brandmark.io به زبان فارسی

Brandmark.io هم یکی دیگر از سایت‌های هوش مصنوعی است که در چند دقیقه می‌تواند لوگوهای جذابی برای شما بسازد. بیایید در کنار هم کار با این سایت را یاد بگیریم:

  1. وارد سایت شوید: در قدم اول باید وارد سایت Brandmark.io شوید و سپس روی دکمه “Create My Logo” کلیک کنید. و حالا فرایند طراحی لوگو شروع می‌شود!
  2. نام برند شما چیست؟ : اسم برند یا کسب و کارتان را وارد کنید. حتی می‌توانید در طراحی لوگو از مخفف اسم کسب و کارتان هم استفاده کنید.
  3. شعاری دارید؟ اضافه کنید! : اگر برندتان شعاری دارد، آن را بنویسید. البته که این گزینه اختیاری است؛ اما داشتن شعار می‌تواند لوگوی شما را خاص‌تر کند.
  4. حوزه کاری خود را مشخص کنید: حالا نوبت این است که زمینه کاری‌تان را انتخاب کنید. کلماتی که به بهترین شکل برند شما را توصیف می‌کنند بنویسید. این اطلاعات به سایت کمک می‌کند که طرح‌هایی مرتبط‌تر و دقیق‌تر به شما پیشنهاد دهد.
  5. نوبت به انتخاب رنگ است: ترکیب رنگی برندتان را مشخص کنید. در ابتدا باید از بین رنگ‌های پیشنهادی سایت یکی را انتخاب کنید اما نگران نباشید! در قسمت ویرایش دست شما باز است تا کد رنگی مخصوص برندتان را به راحتی اضافه کنید.
  6. ویرایش کنید: در این قسمت باید چند ثانیه صبر کنید تا Brandmark.io کار خودش را انجام دهد و کلی طرح لوگوی مختلف را به شما نشان دهد. طرح‌ها با تنوع رنگ و سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند. طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید و بعد با کمی ویرایش دقیقا چیزی را بسازید که مطابق با سلیقه شماست. در قسمت ویرایش می‌توانید فونت، رنگ، آیکون و خیلی جزئیات دیگر را به سادگی تغییر دهید.

ما با استفاده از همین سایت یک لوگو برای کسب و کار حوزه طراحی داخلی ساختیم. بیایید با هم ببینیم نتیجه چطور شده است:

طراحی لوگو برای کسب و کار طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی Brandmark

یک خبر خوب دیگر هم این که هوش مصنوعی Brandmark از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. یعنی می‌توانید به راحتی نام برند و شعار خودتان را به زبان فارسی وارد کنید و یک لوگوی جذاب به زبان فارسی داشته باشید. چقدر عالی! نه؟

مثل همیشه وقتش رسیده یک نگاه به محدودیت‌های سایت بیندازیم. گاهی طرح‌هایی که Branmark.io می‌سازد، ممکن است کمی شبیه به هم باشند؛ برای همین بهتر است در قسمت ویرایش خلاقیت به خرج دهید و با تغییرات کوچک، لوگوی خود را خاص و متفاوت کنید. در Brandmark.io هم برای دانلود لوگویی که ساختید باید اشتراک تهیه کنید؛ ولی می‌توانید از راه حل قبلی در این‌جا هم استفاده کنید.

Logo.com بهترین سایت ساخت لوگو رایگان

اولین پیشنهاد ما همیشه به کسانی که می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی طراحی لوگو انجام دهند، Logo.com است. این سایت امکانات بیشتری نسبت به گزینه‌های قبلی که معرفی کردیم دارد و از همه مهم‌تر، می‌توانید فایل لوگوی طراحی شده‌تان را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید! (پس دیگر لازم نیست دنبال هوش مصنوعی حذف واترمارک بگردید.) حالا که با امکانات این سایت آشنا شدید، برویم با هم قدم به قدم یاد بگیریم چطور از آن استفاده کنیم و یک لوگوی جذاب بسازیم:

  1. ورود به سایت و انتخاب گزینه “Make a Logo” : وارد سایت Logo.com شوید و با کلیک بر روی Make a Logo قدم اول را بردارید.
  2. وارد کردن اطلاعات برند و کسب و کار: اولین چیزی که هوش مصنوعی ساخت لوگو نیاز دارد، اسم کسب و کار و یک شعار جذاب است. این اطلاعات پایه به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا لوگوی اولیه را طراحی کند.
  3. درباره خودتان بگویید: در این مرحله باید بگویید که چه کسی هستید؛ مثلا صاحب کسب و کار، معلم، دانشجو یا هر نقش دیگری که دارید. این مرحله کمک می‌کند تا لوگوی شما با شخصیت و نیازها شغلیتان هماهنگ‌تر شود.
  4. حوزه فعالیت کسب و کار را مشخص کنید: حالا نوبت این است که صنعت کسب و کار خودتان را انتخاب کنید؛ مثلا مد و لباس، تکنولوژی، آموزش و... این اطلاعات کمک می‌کند لوگو به فضای کاری شما نزدیک‌تر شود.
  5. برند خود را توصیف کنید: در این قدم چند کلمه کلیدی که کسب و کار شما را بهتر توصیف می‌کند وارد کنید. مثلا خلاق، نوآور، سازگار با محیط زیست و... (البته منظورمان این است که همین کلمات را به انگلیسی بنویسید!) این اطلاعات به هوش مصنوعی طراحی لوگو کمک می‌کند تا آیکون‌ها و المان‌های مرتبط و دقیق‌تری برای لوگوی شما بسازد.
  6. لوگوی خود را سفارشی سازی کنید: حالا که هوش مصنوعی چند طرح پیشنهادی را برایتان آماده کرده است، می‌توانید لوگوی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با تغییر رنگ‌ها، فونت‌ها و آیکون‌ها، آن را دقیقا همان طوری که دوست دارید شخصی سازی کنید.
  7. لوگوی خودتان را در دنیای واقعی ببینید: قبل از دانلود می‌توانید لوگو را روی کارت ویزیت، وب‌سایت و... بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز عالی است و به خوبی با هوی برند شما هماهنگ است.
  8. لوگوی نهایی را ذخیره کنید: وقتی از طرح نهایی لوگو راضی شدید، آن را در فرمت‌های مختلف مثل PNG، SVG، PDF و... دانلود کنید.

هر چند که Logo.com یک ابزار عالی برای طراحی لوگو است، اما برخی از امکانات پیشرفته آن ممکن است نیاز به نسخه‌های پولی داشته باشد؛ مثل تغییرات خیلی دقیق در طراحی، دسترسی به آیکون‌های خاص و... با این حال نسخه رایگانش به اندازه‌ای کامل است که اکثر نیازهای شما را برآورده می‌کند.

ما با همین سایت یک لوگوی جذاب برای یک کسب و کار در حوزه محصولات ارگانیک خانگی طراحی کردیم. نتیجه کار را پایین می‌بینید؛ خودتان قضاوت کنید:

بازاریابی محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟حتما بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

طراحی لوگو برای کسب و کار تولید محصولات ارگانیک خانگی با هوش مصنوعی Logo

ساخت لوگو آنلاین با Logomaster.ai

اگر به دنبال طراحی لوگوی حرفه‌ای برای کسب و کار خودتان هستید، اما نه زمان زیادی دارید و نه تجربه کار با نرم افزارهای پیچیده طراحی! سایت Logomaster.ai یک پیشنهاد هوشمند برای شماست. حالا وقتش است دست به کار شویم و یاد بگیریم چطور با این ابزار هوش مصنوعی، یک لوگوی حرفه‌ای بسازیم. آماده‌اید؟

  1. وارد سایت شوید: در اولین قدم وارد سایت Logomaster.ai شوید. یک دکمه بزرگ با نوشته “Create Your Logo Now” منتظر شماست تا روی آن کلیک کنید.
  2. سبک لوگویی که می‌خواهید را انتخاب کنید: Logomaster در این قسمت سبک‌های مختلفی مثل مدرن، مینیمال، کلاسیک، فانتزی و... را نشان می‌دهد. هر سبکی که با برند شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب کنید.
  3. سه لوگوی مورد علاقه خود را انتخاب کنید: در این مرحله در میان نمونه‌های پیشنهادی سه لوگوی مرجع را انتخاب کنید. این انتخاب به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بیشتر متوجه سلیقه و نیازهای شما شود.
  4. رنگ برند خود را انتخاب کنید: بعد از انتخاب لوگوهای مرجع، نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد.
  5. نام برند و شعار خود را وارد کنید: این اطلاعات مستقیما در طراحی لوگو استفاده می‌شود.
  6. آیکون‌های مناسب را اضافه کنید: در این مرحله می‌توانید در میان مجموعه گسترده‌ای از آیکون‌ها جستجو کرده و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. با جستجو بر اساس کلمات کلیدی برندتان، آیکون‌هایی که با کسب و کار شما همخوانی دارند را می‌توانید به راحتی پیدا کنید.
  7. اگر دوست داشتید، نتیجه را ویرایش کنید: در این مرحله می‌توانید در میان نتایجی که Logomaster به شما نشان می‌دهد، طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید و اگر نیاز به ویرایش‌های بیشتری مثل تغییر رنگ، فونت و... دارید، به راحتی آن‌ها را اعمال کنید.

و در آخر مثل اکثر ابزارهای هوش مصنوعی طراحی لوگو، اگر می‌خواهید لوگوی خود را باکیفیت دانلود کنید، باید کمی دست به جیب شوید! اما راه حلی که ابتدای مقاله به شما نشان دادیم این‌جا هم حسابی به کارتان می‌آید.

ما با استفاده از هوش مصنوعی Logomaster دست به کار شدیم و یک لوگوی جذاب برای یک کسب و کار در حوزه برگزاری مراسم طراحی کردیم. نتیجه نهایی را می‌توانید در پایین ببینید. به نظرتان چطور است؟

طراحی لوگو برای کسب و کار حوزه برگزاری مراسم با استفاده از هوش مصنوعی Logomaster

طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگوساز Looka.com

ابزار هوش مصنوعی بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، Looka است. Looka با کمک هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند که به راحتی و در چند دقیقه یک لوگوی شیک برای برندتان بسازید. بریم ببینیم چطوری باید این کار را انجام بدیم:

  1. اسم برندتان را وارد کنید: وارد سایت Looka.com شوید و اسم برندتان را بنویسید و سپس بر روی دکمه “Get Started” کلیک کنید.
  2. حوزه کسب و کارتان را انتخاب کنید: حالا نوبت این است انتخاب کنید که برند یا کسب و کار شما در چه حوزه‌ای قرار می‌گیرد. مثل زیبایی، فناوری، غذا و... این انتخاب به Looka کمک می‌کند تا سبک طراحی را بهتر با نیازهای برندتان تطبیق دهد.
  3. لوگوهای مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید: Looka در این مرحله چند لوگو به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد لوگوهایی که دوست دارید را انتخاب کنید. این انتخاب‌ها مسیر طراحی لوگوی شما را مشخص می‌کند.
  4. رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید: وقتش است به لوگویتان رنگ دهید! رنگی را انتخاب کنید که هویت برند شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد.
  5. اسلوگان اضافه کنید: اگر شعار یا اسلوگان برای برندتان دارید در این مرحله اضافه کنید.
  6. نماد یا سمبل انتخاب کنید: حالا نوبت سمبل‌هاست! Looka از شما می‌خواهد تا چند نماد انتخاب کنید که به لوگوی شما شخصیت دهند. برای مثال برگ، قطره، گل یا هر چیزی که با برند شما همخوانی دارد.
  7. نتیجه را ببینید و ویرایش کنید: حالا می‌توانید از بین لوگوهایی که به شما نشان می‌دهد، طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید و هر تغییری که می‌خواهید را روی آن اعمال کنید.

Looka طرح‌هایش را با الگوریتم‌های هوشمند و از پیش تعیین شده می‌سازد؛ پس اگر به دنبال یک لوگوی خیلی خاص و متفاوت هستید که دقیقا مطابق سلیقه شما باشد، باید نتیجه نهایی Looka را کمی ویرایش کنید و دستی به سر و رویش بکشید!

ما با کمک Looka یک لوگوی شیک برای فروشگاه وسایل بعداشتی طراحی کردیم! نتیجه کار را می‌توانید در ادامه ببینید:

طراحی لوگو برای کسب و کار فروش لوازم بهداشتی با هوش مصنوعی Looka

هوش مصنوعی ساخت لوگو Logobean

سایت Logobean یک ابزار هوش مصنوعی فوق العاده برای طراحی لوگو است که کار را برای کسب و کارها، استارتاپ‌ها و... راحت کرده است. کار کردن با این هوش مصنوعی خیلی ساده است، فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نام برندتان را وارد کنید: اولین کاری که باید بکنید، نوشتن نام برند یا کسب و کارتان است.
  2. شعار برند خود را بنویسید: اگر برندتان شعار یا اسلوگان دارد بنویسید.
  3. توضیح کوتاهی درباره برند بنویسید: یک توضیح کوتاه درباره کسب و کارتان بدهید. این توضیح کمک می‌کند که Logobean بفهمد طرح اصلی لوگوی شما چه شکلی باشد. برای مثال بنویسید: کارخانه تولید مبلمان مدرن در تهران!
  4. نتیجه را مشاهده و ویرایش کنید: بعد از مراحل بالا، Logobean یک سری لوگو به شما نشان می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب و اگر دوست داشتید ویرایش کنید.
  5. از پیش نمایش حرفه‌ای استفاده کنید: Logobean به شما نشان می‌دهد، نتیجه نهایی لوگوی شما بر روی موارد مختلف مثل کارت ویزیت، پاکت نامه یا حتی روی دفترچه چطور به نظر می‌آید. این قابلیت به شما کمک می‌کند لوگوی خود را در شرایط واقعی ببینید و تصمیم بهتری بگیرید.

در نسخه رایگان Logobean به همه امکانات پیشرفته دسترسی ندارید. اگر بخواهید از طرح‌های حرفه‌ای‌تر و قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید، باید اشتراک برنامه را تهیه کنید.

ما با کمک هوش مصنوعی لوگو ساز Logobean یک لوگوی خلاقانه برای یک گلخانه طراحی کردیم. نتیجه کار را می‌توانید در ادامه ببینید:

طراحی لوگو برای یک گلخانه با هوش مصنوعی Logobean

درآمدزایی از ساخت لوگو با هوش مصنوعی

بله! تیتر را درست خواندید. از طریق طراحی لوگو با artificial intelligence امکان درآمدزایی وجود دارد. بیایید با هم یاد بگیریم چطور می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

کافی است وارد سایت‌های فریلنسری مثل کارلنسر، پونیشا و... شوید و پروژه‌های طراحی لوگو را قبول کنید. یکی از پروژه‌های طراحی لوگو در سایت کارلنسر را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟حتما بخوانید: کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟

بررسی امکان درآمدزایی از طراحی لوگو با هوش مصنوعی

در قدم بعدی برای انجام این پروژه‌ها درخواست دهید و در چند دقیقه با استفاده از سایت‌های هوش مصنوعی که در این مقاله معرفی کردیم، لوگوها را بسازید، تحویل دهید و کسب درآمد کنید. این هوش مصنوعی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در کم‌ترین زمان، بهترین و حرفه‌ای‌ترین لوگوها رو بسازید و به کارفرما تحویل دهید.

اگر به کسب درآمد از هوش مصنوعی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقاله «9 راه عملی کسب درآمد از هوش مصنوعی» ما بزنید. در آن جا کلی راهکار جذاب و کاربردی گفتیم که می‌تواند حسابی به کارتان بیاید!

در این مقاله بهترین سایت‌های هوش مصنوعی ساخت لوگو 2024 را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که حسابی به دردتان بخورد و با استفاده از این ابزارها لوگوهای خلاقانه و جذاب طراحی کنید. حالا که راهش را یاد گرفتید وقتش است که دست به کار شوید!

راستی اگر شما هم با ابزارهای دیگر هوش مصنوعی، لوگو طراحی کردید، حتما تجربیاتتان را در کامنت‌ها با ما و بقیه دوستان به اشتراک بگذارید. منتظریم!