تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعضی از سایت‌های شبیه به سایت شما، خیلی سریع وارد صفحه اول گوگل می‌شوند و حتی سال‌ها در صدر می‌مانند؟ خیلی از این رقبا ممکن است از مشاور سئو کمک گرفته باشند!

اصلا چرا رقابت برای به دست آوردن جایگاه بهتر تا این حد پیچیده است و نیاز به هزینه دارد؟ با یک آمار اهمیت این موضوع را برای شما توضیح می‌دهم. زمانی که سایتی در رتبه اول گوگل قرار بگیرد، حدود 27 درصد از کل کلیک‌های مخاطبین را به دست می‌آورد و هر چقدر که سایت شما در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد، این درصد کم و کم‌تر می‌شود. به همین دلیل مشاور سئو نه تنها یک نیاز بلکه یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هم هست.

آماده‌اید تا با این حرفه بیشتر آشنا شویم؟ پس این مقاله برای شماست.

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو یک متخصص مستقل است که به تمام قوانین و الگوریتم‌های موتور جستجو مسلط است و با دانش و تجربه گسترده‌ای که دارد سایت شما را از دید سئو آنالیز می‌کند و موثرترین استراتژی‌ها را در جهت رشد و افزایش ترافیک وبسایت، پیشنهاد می‌دهد.

اما چرا می‌گوییم مستقل؟

مشاوران سئو معمولا به صورت فریلنس کار می‌کنند و یا بخشی از یک آژانس بازاریابی هستند که برای مدتی کوتاه و به هدف افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، افزایش نرخ تبدیل و... به تیم کسب و کارهای مختلف اضافه می‌شوند.

نظرتان چیست با یک مثال، کار این متخصصان را بهتر درک کنیم؟

بیایید تصور کنیم که سایت شما مانند یک بوتیک شگفت‌انگیز در کوچه‌ای خلوت است. محصولاتتان چشم‌نواز و بی‌نظیرند، اما هیچ‌کس نمی‌داند شما را کجا پیدا کند! برای همین است که مشتری ندارید. اینجاست که مشاور سئو وارد صحنه می‌شود.

مشاور سئو یک راهنمای خبره است که کمک می‌کند مشتریان خود را پیدا کنید. «الگوریتم‌های گوگل» همانند نقشه گنجی هستند که مشاور برای هدایت استفاده می‌کند. اما یک مشاور با استفاده از این نقشه گنج چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

مشاور سئو حرفه‌ای

 

یک مشاور حرفه‌ای سئو چگونه به ما کمک می‌کند؟

حالا که متوجه شدیم مشاور سئو کیست و چرا به میدان می‌آید، وقت آن رسیده است که ببینیم این راهنمای خبره چطور می‌تواند به ما کمک کند!

اگر تیم سئو در کسب و کار خود ندارید و یا تیم سئوی شما نتوانسته است انتظارات شما را برآورده کند، نیاز به یک مشاور سئو دارید. مشاور با تحلیل ساختار و محتوای سایت شما، فرصت‌های بهبود رتبه سایت را شناسایی می‌کند و کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را برطرف کنید. مشاور سئو دید بسیار عمیقی در موضوع‌های زیر دارد:

  • کاربران هدف را به خوبی می‌شناسد: یک مشاور با تحلیل کسب و کارتان، متوجه می‌شود که مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. اگر مخاطبین خود را به خوبی شناسایی نکرده باشید، شما را راهنمایی می‌کند.
  • دانش عمیقی در تحقیق کلمات کلیدی دارد: مشاور اشتباهات شما در تحقیق کلمات کلیدی را برطرف می‌کند، شما را راهنمایی می‌کند تا تحقیق کلمات کلیدی را حرفه‌ای‌تر انجام دهید، کلمات را اولویت‌بندی و ارزش‌گذاری کنید و به شما کمک می‌کند به صورت بهینه‌تر از این کلمات استفاده کنید.
  • در بهینه سازی محتوا خبره است: مشاور سئو به خوبی می‌داند که محتوای خوب آهنربایی است که مخاطبین را جذب می‌کنند. بنابراین شما را راهنمایی می‌کند تا محتوای خود را بهینه‌تر کنید.
  • استاد لینک‌سازی است: مشاور سئو  به خوبی می‌داند که لینک خوب مانند پُل، تأثیرگذار و ارزشمند است. بنابراین شما را راهنمایی می‌کند تا لینک‌های داخلی و خارجی خود را بهینه‌تر بسازید.
  • به خوبی تحلیل می‌کند و گزارش می‌دهد: او با تحلیل‌های دقیق، نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی می‌کند و استراتژی‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد. مشاور همیشه آماده است تا تغییرات لازم برای بهبود را تشخیص دهد.

حالا که فهمیدیم مشاور سئو چه کمکی به کسب و کارها می‌کند، بیایید ببینیم کی باید دست به دامن این قهرمان شویم!

خدمات مشاوره سئو سایت

چه زمانی به مشاور سئو نیاز داریم؟

  • وقتی سایت شما تازه تأسیس است: سایت‌های جدید نیاز به یک راهنمای باتجربه دارند تا از همان ابتدا مسیر درستی را پیش بروند. چون که در شروع کار، افراد معمولا نمی‌دانند برای به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو، چه اقداماتی را انجام دهند و بعضی از اشتباهات در حوزه سئو به سختی جبران می‌شوند. مثل ساخت بک لینک‌های اسپم، تولید محتوای تکراری و...
  • وقتی ترافیک سایت شما کم شده است: اگر احساس کردید تعداد بازدیدکننده‌های سایت شما در حال کم شدن است، یعنی یک جای کار می‌لنگد! مشاور سئو به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشکل کجاست و چطوری باید آن را حل کنید.
  • وقتی دوست دارید در نتایج جستجو بالاتر بیایید: اگر دوست دارید سایت شما در صفحه اول گوگل باشد و تلاش تیم داخلی سئوی شما به نتیجه نرسیده است، وجود یک مشاور سئو کمک کننده است.
  • وقتی می‌خواهید در رقابت جلو بزنید: اگر می‌بینید که رقبای شما در حال پیشرفت هستند، شما هم باید دست به کار شوید و از یک متخصص راهنمایی بگیرید!

از نگاه شما برای انتخاب یک مشاور سئو باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟ با من بیایید تا در قدم بعدی برایتان توضیح دهم.

ویژگی‌های یک مشاور SEO خوب

یک مشاور سئو حرفه‌ای ویژگی‌های زیر را دارد:

  • اولین ویژگی، صبر جادویی اوست. سئو فرایندی زمان‌بر است و مشاور حرفه‌ای با حوصله و دقت، تغییرات را دنبال می‌کند. او مثل یک باغبان، به گل‌های سئوی شما آب می‌دهد تا در گوگل شکوفا شوند.
  • دومین ویژگی، قدرت ارتباط است. او جلسات هفتگی و ماهانه برگزار می‌کند تا شما را از پیشرفت‌های انجام‌شده آگاه کند. این راهنما با زبان ساده و دوستانه، پیچیده‌ترین مفاهیم را توضیح می‌دهد.
  • سومین ویژگی، گنجینه‌ای از نمونه کارهای موفق است. مشاور سئو حرفه‌ای، نمونه کارهایی دارد که اعتبارش را ثابت می‌کند.
  • در نهایت، او همیشه به‌روز است. الگوریتم‌های گوگل به سرعت تغییر می‌کنند و مشاور حرفه‌ای همیشه روندهای جدید را رصد می‌کند.

در انتخاب مشاور سئو برای کسب و کارتان باید به ویژگی‌های بالا توجه کنید. اما از کجا می‌توانیم مشاور سئو پیدا کنیم؟

ویژگی‌های مشاور سئو خوب

متخصصین سئوی سایت نوین؛ بهترین انتخاب برای شما

اگر به دنبال خدمات مشاوره سئوی سایت هستید، درک می‌کنم که در موقعیت بسیار سختی قرار دارید. دنیای سئو پر از افرادی است که خودشان را به عنوان متخصص معرفی می‌کنند و زمان عمل هیچ کاری را جلو نمی‌برند. اما چرا متخصصین و مشاوران سئوی نوین متفاوت هستند؟

  • دوره‌های آموزشی حرفه‌ای: تمام متخصصینی که در سایت نوین فعالیت می‌کنند، دوره‌های آموزشی حرفه‌ای سایت نوین را گذرانده‌اند.
  • جامعه بزرگ سئوکاران: در سایت نوین یک جامعه بزرگی از متخصصان سئو داریم که دائماً در حال یادگیری هستند.
  • قیمت‌های مناسب: مشاوران سئو در سایت نوین با توجه به دانش و تجربیاتشان بازه قیمتی متفاوتی دارند. اگر کسب و کار شما تازه شروع به کار کرده است پیشنهاد ما این است که به جای هزینه زیاد، مشاوران تازه‌نفس را انتخاب کنید.

برای مشاهده لیست کامل متخصصین سئوی سایت نوین و انتخاب بهترین گزینه، به بخش متخصص‌های سایت نوین مراجعه کنید.

متخصصین سئو سایت نوین

انواع مشاوره و خدمات سئوی سایت

حالا وقت آن رسیده که ببینیم این مشاوران سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی برای ما انجام می‌دهند:

  • سئو از صفر تا صد: این نوع مشاوره مانند یک دوره جامع است که برای تمام بخش‌های سئو مشاوره می‌گیرید. از UX گرفته تا سئوی داخلی و خارجی و لینک‌سازی و... همه را شامل می‌شود! مشاور SEO از پایه به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود را بهینه کنید و بر روی نتایج جستجو بالاتر بیایید.
  • سئوی داخلیمشاور سئو در این نوع مشاوره کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، عنوان‌ها، توضیحات متا و نقشه سایت و... را در سایت شما ارزیابی و برای اصلاح شما را راهنمایی می‌کند.
  • سئوی خارجیمشاور سئو در حوزه سئو خارجی با آنالیز سئو سایت و بررسی کیفیت لینک‌ها، بررسی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، نحوه توزیع محتوا و... شما را راهنمایی می‌کند تا اعتبار کسب‌وکارتان را افزایش دهید.
  • سئو فنی: این بخش از سئو مربوط به بخش تکنیکال سایت می‌شود که احتمالاً خیلی از آن سر در نمی‌آورید! در این جا مشاور SEO کمک می‌کند تا با تنظیم فایل Robots.txt، کاهش حجم فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت، شناسایی و رفع خطاهای سایت و... سایت شما سالم‌تر و بهینه‌تر شود.
  • سئو محتوا: در این نوع مشاوره، مشاور SEO شما را راهنمایی می‌کند تا محتوای باکیفیت و جذابی تولید کنید تا هم کاربران آن را دوست داشته باشند و هم موتورهای جستجو!

مشکلات رایج در مشاوره سئو

مشکل اول: آقای مشاور، سایت من چرا بالا نمیاد!

سئو یک فرایند زمان‌بر و مستمر است. با یک بار رعایت کردن راهنمایی‌های مشاور خود نباید انتظار بالا آمدن سایت را داشته باشید! بهبود رتبه در نتایج جستجو با گذشت زمان اتفاق می‌افتد. پس صبور باشید و به مشاور خود اعتماد کنید.

7 ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارندحتما بخوانید: 7 ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

مشکل دوم: من همه کار کردم، ولی نتیجه نگرفتم!

خیلی از مردم فکر می‌کنند با منتشر کردن تعداد بالای محتوا و استفاده از کلمات کلیدی می‌توانند رتبه اول گوگل را بگیرند! اما اینطور نیست؛ شما باید معیارهای زیادی را رعایت کنید تا گوگل شما را به رتبه‌های بالاتر برساند. سئو مانند آشپزی است. زمانی که تمام مواد لازم غذا را در قابلمه می‌ریزید، آیا غذای شما خود به خود آماده می‌شود؟! بنابراین باید طرز تهیه غذا، حرارت درست و... را بلد باشیم.

مشکل سوم: مشاور قبلیم بهم گفت کارش درسته، ولی نتیجه نگرفتم!

هنگام برخورد به این مشکل باید حسابی مواظب باشیم. خیلی از مشاوران سئو پول شما را می‌گیرند و راه‌حل‌هایی را به شما می‌دهند که عملا فایده‌ای برای سایت شما ندارند! پس برگردید عقب و ویژگی‌های یک مشاور سئوی حرفه‌ای را دوباره بخوانید.

مشکل چهارم: من بودجه زیادی ندارم، چیکار کنم؟

بودجه کم دلیل خوبی برای ناامیدی نیست. خدمات مختلف سئو سایت را با هر بودجه‌ای می‌توان انجام داد. مهم این است که اولویت‌های خودتان را مشخص کنید و بر روی کارهایی تمرکز کنید که بیشترین تأثیر را برای شما دارد.

مشکلات رایج در مشاوره سئو

قیمت مشاوره سئو

وقتی از قیمت مشاوره سئو حرف می‌زنیم، اولین سؤالی که در ذهن شما می‌آید چیست؟ احتمالاً می‌پرسید چرا قیمت مشاوره سئو تا این اندازه متفاوت است؟ یک مشاور می‌گوید با دو میلیون انجام می‌دهم، مشاوری دیگر می‌گوید با بیست میلیون! خُب خُب اجازه دهید این مسئله را برایتان باز کنم تا بهتر متوجه شوید.

پراید و بنز هر دو ماشین هستند، اما قیمت آن‌ها از زمین تا آسمان باهم فرق دارد. سئو هم همین طور است. یک سایت ساده و یک سایت فروشگاهی پر از محصول، هر دو نیاز به مشاوره دارند، اما حجم کار و تخصص مورد نیاز آن‌ها متفاوت است!

حال بیایید فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت مشاور سئو را بررسی کنیم:

  • تجربه مشاور: یک مشاور با ده سال سابقه مشاوره قطعاً تجربه، دانش و قیمت بالاتری دارد.
  • حجم کار: یک سایت با هزار صفحه محتوا زمان و انرژی بسیار زیادی می‌خواهد.
  • رقابت کلمات کلیدی: بعضی کلمات به شدت رقابتی هستند و رساندن آن‌ها به رتبه اول کار سخت‌تری است.
  • خدمات جانبی: بعضی از مشاوران سئو خدمات جانبی دیگر مانند انجام تحقیق کلمات کلیدی و... هم برای شما انجام می‌دهند.

یکی از مزیت‌های سایت نوین این است که به خاطر تنوع متخصصین با هر بودجه‌ای می‌توانید یک مشاور سئوی مناسب پیدا کنید. اگر بودجه کمی دارید با یک مشاور تازه کار شروع کنید و کم کم که سایت شما رشد را تجربه کرد، سراغ مشاوره‌های باتجربه‌تر بروید.

سؤالات متداول

کم کم داریم به انتهای محتوا می‌رسیم. اما قبل از خداحافظی برای مرور یک نگاه کوتاه به تمام سؤالاتی که در مقاله جواب دادیم می‌اندازیم. موافقید؟

اول از همه، مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو متخصصی است که با تحلیل موارد مختلف شما را راهنمایی می‌کند تا سایت شما رتبه بالاتری در گوگل کسب کند. حالا این که این مشاور خوب باشد یا بد به انتخاب شما بستگی دارد!!

چه زمانی به مشاور سئو نیاز داریم؟

نیاز به مشاور SEO یک نیاز همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست. اما زمانی که احساس کردید سایت شما به اندازه کافی دیده نمی‌شود این نیاز بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

چطور یک مشاور سئو خوب پیدا کنیم؟

در هنگام انتخاب مشاور سئو علاوه بر دانش و مهارت او باید ویژگی‌های زیر را هم در نظر بگیرید:

  • تجربه
  • نمونه کار
  • هزینه
  • ارتباط

آیا همه سایت‌ها به مشاور سئو نیاز دارند؟

نه لزوماً. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه به یک متخصص سئو تبدیل شوید، گذراندن دوره‌های جامع سئو سایت نوین بهترین گزینه است. اما اگر وقت و دانش کافی را ندارید، بهتر این است که از یک مشاور سئو کمک بگیرید.

مدت زمان لازم برای دیدن نتیجه چقدر است؟

سئو یک فرایند زمان‌بر است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتیجه‌اش را ببینید. صبور باشید!

آیا مشاوره سئو تضمینی نتیجه می‌دهد؟

اجازه دهید با شما روراست باشم هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. اما یک مشاور خوب می‌تواند احتمال موفقیت شما را خیلی زیاد کند. مطالعه مقاله «سئو تضمینی حرف مفت است»، دید بهتری به شما می‌دهد.

الگوریتم‌های گوگل

 

خلاصه این که...

پیدا کردن یک مشاور خوب مانند پیدا کردن یک گنج است. قبل از این که به هر مشاوری اعتماد کنید، اول از او بخواهید آخرین باری که دانش خود را آپدیت کرده است به شما بگوید!

یادتان باشد که سئو یک بازی طولانی مدت است، نه یک مسابقه دو سرعت! به همین دلیل یک مشاور سئوی بد نه تنها شما را به نتیجه نمی‌رساند، بلکه زمان شما را هم هدر می‌دهد. حالا شما برای ما بنویسید. آیا تابه‌حال تجربه بد همکاری با مشاور سئو داشتید؟ به نظر شما علت این تجربه بد چه بوده است؟